mR12

Make Them Suffer - How to Survive a Funeral (2020)

134 posts in this topic

Other Releases by

320 and FLAC added!

  • Upvote 5
  • Love 1

Share this post


Link to post

Damn this leaked early, no?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
28 minutes ago, Thejewishpeople said:

Damn this leaked early, no?

Yeah, today was the original release date. Some people got their preorder copies yesterday, which probably wasn't intended.

 

Having given this a full listen, the non single tracks are definitely the strongest outside of Erase Me. Holy shit, Falling Ashes is amazing.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

I added the singles Hollowed Heart and 27 to this album to make it even better!!! 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
25 minutes ago, Scotty_Trees said:

I added the singles Hollowed Heart and 27 to this album to make it even better!!! 

Damn I love Hollowed Heart but 27 is easily one of my least enjoyed songs of theirs, felt like such an afterthought personally.

  • Upvote 1

let me in.

8c1R5CB.gif

 

Share this post


Link to post
1 minute ago, desk said:

Damn I love Hollowed Heart but 27 is easily one of my least enjoyed songs of theirs, felt like such an afterthought personally.

Hollowed Heart is probably my favourite of MTS but 27 is not that bad, just a bit forgettable. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
32 minutes ago, Scotty_Trees said:

I added the singles Hollowed Heart and 27 to this album to make it even better!!! 

 

Is this allowed 

  • Upvote 1
  • Haha 4

klsig.png.3267830764a221b632f399d63c5c2267.png

Share this post


Link to post

upon first listen, this is pretty good, definitely better than i expected based off the singles 

 

in terms of the singles, i still love erase me and bones, but drown with me still doesn't sit right with me and while soul decay isn't bad it doesn't really stand out to me 

 

what DOES stand out though is the fact that some of the non-singles are as good as they are, particularly that title track holy HELL 

 

falling ashes, the title track and the attendant are all fantastic, and while fake your own death kinda sounds like every early-mid 2010s metalcore banger, it goes pretty hard

 

the closer is also REALLY good, but i feel like the title track or the attendant would've been better at topping off the record in a nice, reserved way, but I guess the huge banger route works too

 

fairly good record, some songs here i'll definitely be keeping in rotation for a while 

  • Upvote 4
  • Love 2

Share this post


Link to post

Awesome, still jam to Lords of Woe! Thanks for posting, been waiting on this one.


 

444x250_Slipknot_-_Nero_Forte_[OFFICIAL_VIDEO].gif

Share this post


Link to post

This and currents wow 🔥 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post

Whichever single it was, I really don't remember which one, I absolutely adored - that song was so super good and I was ready for this album, but the next 2 singles were really...not nearly as good I guess I'll say. I've seen lots of good things about a few of the non-single tracks tho, so I'll definitely still give the album a spin and am excited to do so. But am I the only one who though the singles overall were pretty lackluster?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

I fucking like it lol ¯\_(ツ)_/¯. Tracks are fun, only time will tell how good I really think it is.

  • Upvote 4

http://www.facebook.com/DosesNJ

New song "Glass Crown" out now!
http://linktr.ee/Doses

 

Share this post


Link to post

falling ashes is all i needed to fall in love with this album 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Jfc this goes hard. Now so am I! 

🔥🔥🔥

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, pudhead said:

Ok, pop is not on the FLAC rip either. Just the 320. So just convert the flac to 320 and its fixed.

You are the only one who has said anything and I'm not re-upping it if its just a problem with it on your end, i will if more people say anything though

Share this post


Link to post

Siiick, thank you!

Share this post


Link to post

3rd time listen to this album. Really enjoying this album.

Share this post


Link to post

Why do people suck Hollowed Heart's dick so hard? It's is a generic heavy metalcore song bringing absolutely none of the atmosphere that made this band stand out in the first place. That shit got boring after 2 spins. I'm glad it isn't on the album. 27 also sucks, while I'm at it.

  • Upvote 1
  • Sad 1
  • Downvote 6

Share this post


Link to post
2 minutes ago, Thatoneguy335 said:

Why do people suck Hollowed Heart's dick so hard? Song is a generic heavy metalcore song bringing absolutely none of the atmosphere that made this band stand out in the first place. That shit got boring after 2 spins. I'm glad it isn't on the album.

M O S H E R S are best on concerts...nuff said

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

another  AOTY.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Turned out to be WAY better than I thought, even the previous singles that I didnt like so much make much more sense in the whole scheme.
But still... Erase me is something special

Share this post


Link to post
5 hours ago, Ohm said:

I fucking like it lol ¯\_(ツ)_/¯. Tracks are fun, only time will tell how good I really think it is.

 

Yeah Worlds Apart was up there fore me but it quickly fell short after a few listens. I'm cautiously thinking this is above it though

  • Love 2

Share this post


Link to post

New END, CURRENTS, and MTS...what a day!

  • Upvote 3

5effd2a4750bd913316084.gif

Share this post


Link to post

Wew lad


My music is available for free on this site and @ widowswail.bandcamp.com

Share this post


Link to post

I've never really cared for these guys..

This album changed that big time. 🤘

Share this post


Link to post

Replace Soul Decay with Hallowed Heart and this is AOTY for me

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
12 hours ago, Thatoneguy335 said:

Why do people suck Hollowed Heart's dick so hard? It's is a generic heavy metalcore song bringing absolutely none of the atmosphere that made this band stand out in the first place. That shit got boring after 2 spins. I'm glad it isn't on the album. 27 also sucks, while I'm at it.

Who fucking hurt you? 

 

  • Upvote 2
  • Love 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Copyright © 2013-2020 Kingdom Leaks.