Chief

Dance Gavin Dance - Afterburner (2020)

267 posts in this topic

Tilian singing in Spanish is the highlight of this record! Also, Andrew's part on Nothing Shameful was amazeballs!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Other Releases by

27 minutes ago, desk said:

 Either way, I can see why an average KL user who listens to like 50 bands will think this is AOTY worthy

Your comment was 100% harmless until this point, this is extremely dumb and borderline ignorant "oh this could only someone's AOTY if they listen to an arbitrary amount of bands" 

 

People like what they like desk, why you gotta do them like that?

  • Upvote 7
  • Love 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
14 minutes ago, bunkyyunky said:

 

Cons:

 

- Into the Sunset is one of their weakest closers IMO.  It's an okay song, but it's not even remotely as grand as Evaporate, Man of the Year, Turn off the Lights pt. 2, and so on.  Bilmuri's part also feels very forced, like it's cut to really abruptly and just sounds like an excerpt from a Bilmuri song, and then the song goes back to DGD.

 

I agree with this but I love parts of it still, especially Swan's verse

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, xcblackdiamond said:

Hi Gavin

Hi

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Finished first listen, and just wow.  Gonna have this on loop for a while to get the songs in my head but this is just fantastic.   The funny thing is if DGD actually did keep putting out the same shit, if this album just mostly sounded like IG/Mothership/ArSe all mixed, I would have been perfectly happy because I adore this band's sound and songwriting ability so much.  But this album is something so different and so much more.  Really impressed with these boys.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
9 minutes ago, Dancing in the Dust said:

Your comment was 100% harmless until this point, this is extremely dumb and borderline ignorant "oh this could only someone's AOTY if they listen to an arbitrary amount of bands" 

 

People like what they like desk, why you gotta do them like that?

Quality over quantity I'd say. I say I listen to ~200 releases a year since i joined KL but probably only go back to ~50 a second time or more. A lot of stuff is generally FINE or falls flat. The rest are bands i already love or new ones i find that year.

  • Upvote 3

ezgif.com-crop.gif.d2fdfed799787d887a493e0c1688cea8.gif

Share this post


Link to post

Fuck yeah! Bilmuri and Andrew Wells getting features is awesome. Thank you!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
2 hours ago, Joseph said:

dance gavin dance have been releasing the same shit every 2 years and you keep listening to it 

 

i'm not surprised they haven't bothered innovating 

 

this album could be 30 hours of will swan shitting in a bath tub and you'd call it AOTY

 

you're scum and you don't deserve any better 

I'm sorry you feel this way

  • Downvote 1

20200608_180043.png

Share this post


Link to post

Also they let Tim Feerick GO OFF on this album and as a bass player I am so chub for it.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
2 hours ago, Joseph said:

dance gavin dance have been releasing the same shit every 2 years and you keep listening to it 

 

i'm not surprised they haven't bothered innovating 

 

this album could be 30 hours of will swan shitting in a bath tub and you'd call it AOTY

 

you're scum and you don't deserve any better 

Who hurt you?

  • Haha 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post

Multiple stab wounds, yeah! 

 

AOTY! 

Share this post


Link to post
2 hours ago, xcblackdiamond said:

says the counterparts fanboy xd

 

replace dgd with cp

will swan with Brendon

and you have the same post

Comparing Counterparts fans with DGD fans now are we? Oh boy. Love this site lol.

  • Upvote 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
1 minute ago, dvsr said:

Comparing Counterparts fans with DGD fans now are we? Oh boy. Love this site lol.

no no, I'm comparing the lack of changing their sound between albums like both dgd and cp too. I thought that was more than obvious in my initial post.

  • Upvote 1
  • Love 1

Share this post


Link to post

WILL SWAN SAY N WORD?

  • Love 1
  • Haha 3

20200608_180043.png

Share this post


Link to post
32 minutes ago, Dancing in the Dust said:

Your comment was 100% harmless until this point, this is extremely dumb and borderline ignorant "oh this could only someone's AOTY if they listen to an arbitrary amount of bands" 

 

People like what they like desk, why you gotta do them like that?

Yeah and I love adding that spice 🌶🌶🌶

  • Haha 2

let me in.

8c1R5CB.gif

 

Share this post


Link to post
3 minutes ago, xcblackdiamond said:

no no, I'm comparing the lack of changing their sound between albums like both dgd and cp too. I thought that was more than obvious in my initial post.

To be fair DGD have a lot more room for experimentation while Counterparts is simply a hardcore band. Flat out. Can't see how they can be compared, but I misunderstood what you meant the first time. My bad

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

idk if it's just me but andrew's feature on nothing shameful brought me to tears. god damn, that was really raw

  • Upvote 2
  • Love 1

Share this post


Link to post
45 minutes ago, HotMommyTamale said:

lol every counterparts album sounds different. you cant listen to TCWCU then TDBHAH and not hear clear progression. their newest album stomps YNYA. dgd is boring to listen to but at least we have push over, secret band, and royal coda. tbh im just tired of tilians garbo lyrics and autotuned vox

Ah yes, Tilian's garbo lyrics when compared to the amazing lyrics that Kurt Travis has written. Don't Tell Dave is a masterpiece. :rolleyes:

 

 

Share this post


Link to post

If you're listening to DGD for the lyrics, you probably aren't listening to the right band. With the exception of Kurt's era

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

This is amazing. Always gonna have haters though ;) 

Share this post


Link to post

I had to make an account here for the first time because I never expected DGD to say the N word in a song. Wtf was that? Lmao

 

After the singles, I wasn't expecting to like this album as much as I do, but overall it's pretty fire. Only song I ended up disliking was Three Wishes (edit: and Strawberry's Wake). Gonna give the album some time to marinate, but I can't wait until my physical copy gets here. 

Share this post


Link to post
3 hours ago, Joseph said:

dance gavin dance have been releasing the same shit every 2 years and you keep listening to it 

 

i'm not surprised they haven't bothered innovating 

 

this album could be 30 hours of will swan shitting in a bath tub and you'd call it AOTY

 

you're scum and you don't deserve any better 

Lol a little bit too harsh but it's the first time we agree on this site

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

I think I'm gonna wait for 320 just to practice self restraint.. we'll see 

  • Upvote 1
  • Love 1

Share this post


Link to post
2 hours ago, TheRoonDogg said:

Why are future minimum wage lifers always edgelords in the present?

i don’t agree with him but he‘s donated to the site so he probably makes figures more than you do, to be fair.

  • Haha 1

WYv5vZr.gif

Share this post


Link to post
3 hours ago, Joseph said:

dance gavin dance have been releasing the same shit every 2 years and you keep listening to it 

 

i'm not surprised they haven't bothered innovating 

 

this album could be 30 hours of will swan shitting in a bath tub and you'd call it AOTY

 

you're scum and you don't deserve any better 

THANK YOU. IT ALL SOUNDS THE SAME AND ISN'T EVEN ALL THAY GOOD. JUST PEOPLE FOLLOWING A TREND.

  • Upvote 1
  • Sad 1
  • Downvote 11

Share this post


Link to post

Listening to DGD for the lyrics is like watching porn for the plot.

  • Upvote 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
10 minutes ago, feverxdream said:

THANK YOU. IT ALL SOUNDS THE SAME AND ISN'T EVEN ALL THAY GOOD. JUST PEOPLE FOLLOWING A TREND.

Wouldn’t be a trend if people didn’t think it was good.

Share this post


Link to post

One of post-hardcore's most consistent bands puts out another record, but how is it? Miles above ArSe but still doesn't top Mothership. Overall this is a really enjoyable and fun record to listen to with a number of stand-out tracks. AOTY? Not likely, but still very consistent and solid nonetheless.

  • Upvote 3

8Nk56Da.jpg

Share this post


Link to post

I made a past when Three Wishes dropped saying that i expected this album to disappoint a bit, which it does. There are too many boring tracks, quite a bit that doesn't land in several of the songs and there's just nothing that's instantly a total classic DGD track. Even ArSe had Evaporate that everybody agreed was up there with their best work. That's not to say there aren't good tracks here, but there's just not enough of them. 

 

Some awesome songs like Say Hi, Prisoner, Born to Fail, Nothing Shameful. But Three Wishes, Strawberry's Wake and Into the Sunset are really quite bad. I'm especially disappointed in the Bilmuri feature, they just had him do a standard Bilmuri part and shoved it into a song in a random place, it sounds pretty jarring tbh, and Will's emo rap shit was honestly fucking pathetic. 

 

This is probably better than ArSe overall, but i think it has more low points than ArSe did, and lack a high like Evaporate. I'm disappointed, despite expecting this.  I'll need more time and more plays to form a full opinion, but it's hardly an AOTY contender, i doubt it would be near my top 10 even, which is crazy for me as a huge DGD fan. 

 

People in this thread saying it's shit probably have an agenda because this certainly isn't shit. But equally, people who genuinely think this is an objective high point for the band are probably being too quick to hype up the new stuff. As an overall album, this is middle of the pack for DGD, lower mid probably. 

 

 

 

  • Upvote 3
  • Love 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Copyright © 2013-2020 Kingdom Leaks.