Sign in to follow this  
Michael

Make Them Suffer - Erase Me (Single) (2020)

55 posts in this topic

Other Releases by

Wouldn't mind this for album art, good stuff. I don't think I'll ever truly enjoy Booka getting actual lines during the choruses (even tho the chorus is growing on me with repeated listens of this scuffed webrip) but the rest is top tier and an awesome post-Worlds Apart progression for them. The drumming is especially fucking sublime here, just a non-stop onslaught whether it's what I love to call "uplifting blastbeats" or just the general verses, just beautiful.

  • Upvote 2

let me in.

8c1R5CB.gif

 

Share this post


Link to post

I have never even heard of this band but I saw the hype in the chat before it got posted, so I checked it out. Sounds pretty great. Well, it doesn't sound great but it sounds like it would be great when we hear a better version.

 

Thank you!

  • Upvote 1

"I had a dream I got everything I wanted; and if I'm being honest, it might have been a nightmare."

Share this post


Link to post
Just now, Aria said:

I have never even heard of this band but I saw the hype in the chat before it got posted, so I checked it out. Sounds pretty great. Well, it doesn't sound great but it sounds like it would be great when we hear a better version.

 

Thank you!

Stop what your doing and listen to the Entire Neverbloom Album by these guys. 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
1 minute ago, Evanwiger said:

Stop what your doing and listen to the Entire Neverbloom Album by these guys. 

lol I see where you're coming from but I think Old Souls or Worlds Apart are much better starting entries... especially if you enjoy THIS song in particular.

  • Upvote 5

let me in.

8c1R5CB.gif

 

Share this post


Link to post

This is too poppy for my taste. too bad they couldn't just go full heavy on this album. damn shame. 

  • Upvote 1
  • Haha 1
  • Confused 2

Share this post


Link to post

@Evanwiger Hey yeah I put their albums on my list to listen to.

 

The clean singing in this particular version sounds feminine. Is that a female?


"I had a dream I got everything I wanted; and if I'm being honest, it might have been a nightmare."

Share this post


Link to post
1 minute ago, Aria said:

@Evanwiger Hey yeah I put their albums on my list to listen to.

 

The clean singing in this particular version sounds feminine. Is that a female?

Yes they've always had a female singer. Or at least for the last +8 years? They usually did keys and added backup vocals.


let me in.

8c1R5CB.gif

 

Share this post


Link to post
Just now, desk said:

Yes they've always had a female singer. Or at least for the last +5 years? They usually did keys and added backup vocals.

 

Well, hell yeah color me intrigued! I'll check it out asap! Thanks for the info and recommend!

  • Upvote 1

"I had a dream I got everything I wanted; and if I'm being honest, it might have been a nightmare."

Share this post


Link to post

Neverbloom has always been one of my favorite Deathcore albums of all time. Though they're more Metalcore now I still thoroughly enjoy their whole discography 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
 
 
🤗
 
Just now, Aria said:

@Evanwiger Hey yeah I put their albums on my list to listen to.

 

The clean singing in this particular version sounds feminine. Is that a female?

Yeah, she's good. I liked her better on the neverbloom album. but that's just me. 

Share this post


Link to post

makes me even more upset that they had to cancelled the UK tour dates

 

this would have been a banger live 

  • Upvote 1

nb34las7CT1qak8d8o1_500.png

Share this post


Link to post
1 hour ago, pizzaistheessenceoflife said:

@Evanwiger Different chick on Neverbloom, Booka joined the band just before Worlds Apart.

Damn. Shows how much I know lol. Stopped listening around when that 2016-2017 album came out. 

Share this post


Link to post

Sorry quality too bad for headbanging 🤷🏻‍♀️

Share this post


Link to post
1 hour ago, ErkvtCvlt said:

Sorry quality too bad for headbanging 🤷🏻‍♀️

That would be because it's a stream/radio type rip

Share this post


Link to post

You can tell I didn't rip this one

  • Haha 1
  • Downvote 1

rymacc 2.png last fm acc 2.png

Share this post


Link to post

Ah man I like this a lot.

 

1. Booka is a bad ass. I like how they split the song between vocals

 

2. a fucking sing-along?!? Where the fuck do I sign up? 
 

im a sucker for a sing-along 

Share this post


Link to post

Please tell me that June 5th is an album release date or a placeholder 😢 don’t wanna wait 3 goddamn months just to hear a better quality version of this song

Share this post


Link to post

Oh my christ, this is easily a top 5 MTS song ever. That was absolutely beautiful. Wow. 

  • Upvote 1
  • Love 1

Share this post


Link to post
5 hours ago, Michael said:

Release - June 5th, 2019

can someone please explain this to me it's throwing my head through a loop

 

this is a new song, isn't it? why is the date so old

Share this post


Link to post

Old Souls will always have a special place in my heart

Share this post


Link to post

This is absolutely beautiful.

  • Love 1

 

 

 

20181026_wss_header_desktop.jpg

Share this post


Link to post
1 hour ago, blackjordanairforce1s said:

Please tell me that June 5th is an album release date or a placeholder 😢 don’t wanna wait 3 goddamn months just to hear a better quality version of this song

 

52 minutes ago, Maximo said:

can someone please explain this to me it's throwing my head through a loop

 

this is a new song, isn't it? why is the date so old


It's when Hollowed Heart came out. We use template for posting. He used Hollowed Heart template and just replaced titles but forgot to edit the release date

  • Upvote 1

rymacc 2.png last fm acc 2.png

Share this post


Link to post

I like this more than most of the stuff from Worlds Apart. I'm not really into the chorus, but instrumentally this is tight

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Studio version drops Friday

  • Upvote 1
  • Love 1

Share this post


Link to post

This is top notch material.

Share this post


Link to post

Man another band whose last album I really dug but the new stuff is just very different. Although im glad at least this one has the chick singing which i love. I just miss those Huge cinematic instrumentals plus i FUCKING DESPISE blast beats. I feel like they just take away the groove and its to chaotic. 

Share this post


Link to post
7 hours ago, Evanwiger said:

This is too poppy for my taste. too bad they couldn't just go full heavy on this album. damn shame. 

It's not remotely "poppy".  Strange comment.

  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Copyright © 2013-2020 Kingdom Leaks.