mR12

Slipknot - We Are Not Your Kind (2019)

188 posts in this topic

My ears are very happy. This album is killer. Can't wait to play this tomorrow en route to work.

Share this post


Link to post

Other Releases by

This easily exceeded my expectations. I was trying to keep my hype in check even after loving Solway Firth, because the last two albums were very mixed bags for me. But this is everything I hoped it might be. They found a great balance of experimentation and re-connecting with what made them great in the first place. Songs like "Nero Forte" and "Red Flag" are the best of both of those elements, and then there's a song like "Spiders" that's totally unlike anything they've done before yet is fantastically executed. I also love how the album overall feels like a very cohesive experience, with the interludes and many of the tracks fading into each other really nicely. Gotta say I'm extremely impressed with this one.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

I only listened to one song and I'm in love. Jesus fucking christ. This is what I fell in love when I was kid

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
25 minutes ago, FallenZA said:

45 generic ass comments and none about how good the album is. You disappoint me KL fam :(

it SLAPS!! the singles didnt stand a chance to the rest of it 

Share this post


Link to post

Im so happy with this album. Fucking banger.

Share this post


Link to post
Just now, TylerDurden said:

This easily exceeded my expectations. I was trying to keep my hype in check even after loving Solway Firth, because the last two albums were very mixed bags for me. But this is everything I hoped it might be. They found a great balance of experimentation and re-connecting with what made them great in the first place. Songs like "Nero Forte" and "Red Flag" are the best of both of those elements, and then there's a song like "Spiders" that's totally unlike anything they've done before yet is fantastically executed. I also love how the album overall feels like a very cohesive experience, with the interludes and many of the tracks fading into each other really nicely. Gotta say I'm extremely impressed with this one.

Their effort really shows on this one, they made attempts at being different and experimenting while also being them and going old school. They nailed it on this album, I am just really happy at this point in their career they care this much and it shows.

  • Love 2

download.jpg

Share this post


Link to post

BEST DAY EVER! DON'T EVEN @ ME! This shit goes harder than Betty White trying to make it too 100 years old.

  • Upvote 2
  • Haha 1
  • Downvote 2

PSP JEsus.gif

Share this post


Link to post
Just now, Frak The Gods said:

BEST DAY EVER! DON'T EVEN @ ME! This shit goes harder than Betty White trying to make it too 100 years old.

SOOOOOO TRUE!!!! 

  • Love 1

Share this post


Link to post

HOLY FUCK BALLS!!!! MAGGOTS LET'S GOOOOOO!!!!!! 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post

This shit is so fresh, yet still unmistakably Slipknot.

 

Heavy as fuck in all the right places, and they even mixed it up a little.

 

I'm in love.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
42 minutes ago, pizzaistheessenceoflife said:

Highlights so far:

 

Red Flag is heavs

Spiders is catch

Right there with you.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Holy hell I'm ready. At work though my drive home is about an hour long so it's all good. 

Share this post


Link to post
Just now, CMGX6X said:

Holy hell I'm ready. At work though my drive home is about an hour long so it's all good. 

bro your gonna get home fast tonite hahaha dont get pulled over lol 

Share this post


Link to post

Eh. It's no Iowa but it slaps.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

In case y'all didn't know, All Out Life is the Japanese bonus track. 


ezgif-com-resize.jpg

Share this post


Link to post

Slipknot - We are not your kind Review:
Insert coin - ???
Unsainted - 4/5
Birth of the cruel - 4.5/5
Death because of Death - ???
Nero Forte - 4/5
Critial Darling - 5/5
A Liar's Funeral - 4.5/5
Red Flag - 4.5/5
whats next - ???
Spiders - 2/5 - very odddd sound
Orphan - 4/5
My pain - 4/5
Not long for this world - 4/5
Solway firth - 4/5

 

I'm not a crazy slipknot fan but the guys did pull through it. Great record its a must listen

  • Confused 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post

really well balanced between heavy slow and experimental i loved this i guess the wait was worth it 

  • Upvote 2

Screenshot_1414.png

Share this post


Link to post

 

 

 

giphy (2).gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Holy fuck, this record is a pure banger. I didn't know what to fully expect from this, but it exceeded my expectations for sure. And like everyone else said, the other songs on here are much better than the singles. I thought .5 was an okay record, but this absolutely blows it out of the water. Such a nice balance between heavy and experimental, they pull it off really well. Favorites are Nero Forte, Critical Darling, Orphan, and Solway Firth. This'll most likely end up in my year end list, this band got me into heavy music for a reason and it truly shows here. 

Share this post


Link to post

Fina (fucking) lly... going to spin this one now. I love you KL.... thanks 

Share this post


Link to post

Wooooooooo

Share this post


Link to post

So excited to listen to this. Thanks for the leak guys. 

Share this post


Link to post
1 hour ago, randy21205 said:

bro your gonna get home fast tonite hahaha dont get pulled over lol 

Hahahaha hope I don't. I've been reading through the comments basically drooling at my mouth thinking this is gonna be such a good listen. 

Share this post


Link to post

Maybe im not in the mood or this will grow on me, but I'm not digging it as much as everyone else. Singles are highlights by a mile. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Copyright © 2013-2020 Kingdom Leaks.