Lord Kingdom

TesseracT - Sonder (2018)

92 posts in this topic

Other Releases by

Honestly AOTM so far, like 6 playthroughs in already.

Friendship ended with Palm Reader and Bullet For Walentine, TesseracT is my best friend.

 

Only real criticism I have is how Smile seems to end a bit abruptly? Doesn't transition well into the last song, but maybe my crossfade settings are ruining it OR the rip cuts it off a second or two too early? Another gripe is the closer is great but WAY TOO SHORT :( Otherwise this shit is fucking sublime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Now i'm even more hyped for my pre order to arrive, yuy

Share this post


Link to post
Share on other sites

I couldn't resist to download it anyway. Gotta say that qualitywise it doesn't show that it's a 128 at all.

 

Other than that a great album with King the best song imo. I'm not sure if I like it more than Polaris (which I liked a lot), but I think this album will grow on me. I'm happy with my pre-order regardless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I just get bored with it. Not my cup of tea. I still get why people like it. And i also think its better than Polaris. Maybe some songs will stick after more listens.

tesseract was always the band everyone kept recommending me and it just never clicked with me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit, you guys. The singles were the weakest tracks and this surpasses expectations. Very surprised. Love this. Sounds excellent for 128 too, very curious about the upcoming binaural version.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dpr1990 said:

Holy shit, you guys. The singles were the weakest tracks and this surpasses expectations. Very surprised. Love this. Sounds excellent for 128 too, very curious about the upcoming binaural version.

Yes! Can't wait for this as well, gonna rip the cd and send it in once it arrives.

  • Love 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Voinolin said:

Yes! Can't wait for this as well, gonna rip the cd and send it in once it arrives.

Cool. thanks for doing that! I'll be first in line.

 

This record is a huge surprise. I expected soulless 3-minute retreads, but it's quite varied and textured and streamlines everything they've done right over the last 3 records.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Dwesk said:

 

Here's someone's brief review of their previous album Polaris, maybe you can relate:

 

2390c83970b8ff1aabf909f21294e32b.png

 

This “if” (wink) my kind of review! You never go full retard tho.. Big mistake. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck this is good. My only complaint is that it isn't longer. Their tone on this one is monstrous. Solid release. Thank you!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 10 album of the year contender...THANK YOU!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys! Why I cannot download it?

 

503 Service Unavailable

No server is available to handle this request.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf the links dead

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

go glad I preordered the vinyl and deluxe cds for this!

Share this post


Link to post
Share on other sites

they put me to sleep every time 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Will the second binaural disk be uploaded aswell?

Share this post


Link to post
Share on other sites

God damn it I need FLAC. This album is so tasty

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, LinaK said:

they put me to sleep every time 

How unexpected.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Dwesk said:

How unexpected.

just blacklist me dude :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ive heard of this group for years. not sure why i never got into them...but better late then never! this is great

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastic piece of work.  What a fun band they are!

Share this post


Link to post
Share on other sites

My most anticipated release of the year. Fantastic. This and Rivers of Nihil get my vote for AOTY so far. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/15/2018 at 11:53 AM, Crowing51 said:

Will the second binaural disk be uploaded aswell?

if ever me or staff, or a member, gets ours in it will be up.

  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juno, Mirror Image, and the new Smile all melted my face off.  I've been listening to this album for a couple days now, and I like this album a lot more than I expected. I wasn't super hyped based off the singles, but I love them in the context of the album. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ChazGW7

Amazing, but a shame its so short. Feels like an EP than an actual album. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glad I pre ordered this! Sounding massive, and it really shows the quality of their production, being this at 128 and not sounding like that at all

And nice retouch on Smile

 

The binaural version must be the tits

Share this post


Link to post
Share on other sites

First time listening to this band in awhile, did they get a new singer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Copyright © 2013-2019 Kingdom Leaks.