Lord Kingdom

Senses Fail - If There is Light, It Will Find You (2018)

68 posts in this topic

600x600bb.jpg

Leaked
Release - February 16, 2018
Genre - Pop Punk, Emo, Post-Hardcore
Quality - MP3, 320 kbps CBR / V0 VBR / FLAC

*Thanks to @Smash_Adams for the quality update!**

 

Tracklist:

1. Double Cross
2. Elevator to the Gallows
3. New Jersey Makes, The World Takes
4. Gold Jacket, Green Jacket...
5. First Breath, Last Breath
6. Ancient Gods
7. Is It Gonna Be the Year?
8. "You Get So Alone at Times That It Just Makes Sense"
9. Orlando and a Miscarriage
10. Shaking Hands
11. Stay What You Are
12. If There is Light, It Will Find You

 

Downloads

 

Support!

Facebook / iTunes / Physical

 

 

  • Like 9
  • Love 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

BRB JIZZING

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Album is solid. The screams in Elevator to the Gallows caught me off guard but i really enjoyed the album none the less. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Their best album since The Fire! Thanks KL! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is really fucking good!!! Best album in a while 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is very by the numbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moonlover said:

This is very by the numbers.

Why the fuck does almost every song sound the same? I enjoyed the singles, then Elevator To The Gallows made me nut, but the more I listened to it the more I started getting bored, every song is very similar in tempo and vibe, it gets incredibly tiring. It's not a bad album but holy fuck as a whole it drags like crazy, they were much more varied and creative on their last two albums, shouldn't have abandoned that, big mistake.

On the bright side, it's still much better than the Speak The Truth Even If Your Voice Shakes album.

 

Fantastic closer btw.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dwesk said:

Why the fuck does almost every song sound the same? I enjoyed the singles, then Elevator To The Gallows made me nut, but the more I listened to it the more I started getting bored, every song is very similar in tempo and vibe, it gets incredibly tiring. It's not a bad album but holy fuck as a whole it drags like crazy, they were much more varied and creative on their last two albums, shouldn't have abandoned that, big mistake.

On the bright side, it's still much better than the Speak The Truth Even If Your Voice Shakes album.

 

Fantastic closer btw.

I have to agree.

Album itself is good, really good, long time since SF sounded this good. But on the long run it kinda bores you, song structure is pretty the same. 

Good album nonetheless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lyrics are pretty good, as always, Buddy know what he's doing...buuuuut the music instead feels pretty boring...

 

I love SF tho and going to show support.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Will there be 320 of this anytime soon? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, RockinXander said:

Will there be 320 of this anytime soon? 

Sometime between today and next thursday.

  • Like 2
  • Love 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not feeling it

Share this post


Link to post
Share on other sites

I FORGOT THIS WAS EVEN RELEASING LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

THIS TOTALLY MAKE MY DAY!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Only single I enjoyed was "Double Cross"...the other two were kinda meh....hope the rest of the album is more promising. And how is there no 320 yet??

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Tedwards_ said:

Only single I enjoyed was "Double Cross"...the other two were kinda meh....hope the rest of the album is more promising. And how is there no 320 yet??

and the winner is

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, dylanm7 said:

Their best album since The Fire! Thanks KL! :) 

Yee thats what im saying!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buddy's lyrics are usually spot on but that green jacket song is so cringe.

 

This album does not come close to The Fire, tbh.

 

Still glad they made a new album, and ditched that sound from the last two.. just wasn't a fan even though they were well received.  Maybe this album will grow on me more, it's still better than like 99% of that crap post-hardcore coming out these days but doesn't match old SF =(

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is my favorite release since LINAWR - Lyrically this is Buddy at his best.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo that last song kills it tho

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

The closing track was perfect 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

unfortunately this album is absolutely terrible. boring, cringeworthy, forgettable

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, coachlow said:

unfortunately this album is absolutely terrible. boring, cringeworthy, forgettable

Simon Cowell, is that you?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Really love how they are kind of going back to their let it enfold you/still searching roots. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

immediately after listening to this i had to watch 2008 bamboozle on youtube and then throw on still searching to remind myself why i love this band. nj represent.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now