Sign in to follow this  
Lord Kingdom

Tonight Alive - Underworld (2018)

18 posts in this topic

600x600bb.jpg

Leaked
Release - January 12, 2018
Genre - Alternative Rock
Quality - MP3, 320 kbps CBR / FLAC

 

Tracklist:

1. Book of Love
2. Temple
3. Disappear (feat. Lynn Gunn)
4. The Other
5. In My Dreams
6. For You
7. Crack My Heart
8. Just For Now
9. Burning On
10. Waiting For the End
11. Last Light
12. Looking For Heaven
13. My Underworld (feat. Corey Taylor)

 

Downloads

 

Support!

Facebook / iTunes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I hope all the dudes who were begging for this will be happy now lol

4 songs through and not disappointed yet, so definetely better than their last "album", but still way far from being a good album.

EDIT: after a full run of this i'll save 3/4 songs, not a single one more.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow so they released three fairly nice singles, some of the album is as good, catchy, fairly atmospheric and/or energetic, but man, while this is still better than Limitless, it's sooooo fucking lacking and very boring, samey at times. Who the fuck even thought that making the last three songs the softest songs on the album was a good idea? What.

 

Man, where has the greatness of this band gone to? They need their pop punk, heavier alt.rock edge back, because this is not enough. At all.

 

RIP?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Dwesk said:

Wow so they released three fairly nice singles, some of the album is as good, catchy, fairly atmospheric and/or energetic, but man, while this is still better than Limitless, it's sooooo fucking lacking and very boring, samey at times. Who the fuck even thought that making the last three songs the softest songs on the album was a good idea? What.

 

Man, where has the greatness of this band gone to? They need their pop punk, heavier alt.rock edge back, because this is not enough. At all.

 

RIP?

 

 

 

 

 

The Greatest of this band? there you have it :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A great step up from Limitless, still not the Tonight Alive of old, but I can't really complain about that too much.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah okay, there's a few good songs. Maybe, like Limitless, it's the lyrics that aren't really getting to me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man I was looking forward to this, seeing the comments kinda bums me out. I must be in the minority bc i didn't outright hate limitless but I am not saying I loved it. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

its good but i hoped for the better

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's like The Other Side meets Limitless meets some new 2000s alt-pop-rock type thing. I like it. 

 

Edit: The second part of the chorus of Just For Now is legit the same as Muscle Memory by Lights.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is most likely not the kind of material people want from them but I dig it, loving the 90s early 2000s alternative/pop vibes.

It almost feels like I'm listening to an Alanis Morissette album or some shit haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigh....where’s the edge that was in the first two singles? By the way those are the best tracks on this record. The rest sound like b tracks from Limitless with just a little bit more drums. I just don’t know about this band anymore. I like the concept and lyrics and theme, but damn so many boring choruses with little to no creativity. I love Jenna’s voice but damn these are just uninspiring. Oh well. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

I actually wound up liking Limitless after a while, so hopefully I'll like this too.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this